24.4.07

Projek Segera

Sebenarnya jalan yang ditar semula masih lagi elok. Tetapi projek perlu diteruskan.

Inilah natijah daripada projek segera membangunkan Ijok dalam tempoh 8 hari. Tar di tempat letak kereta Masjid Pekan Batang Berjuntai telah mula pecah/berlubang.

Tanah merah/kuning ditambun di tepi jalan. Jalan nampak masih elok, tetapi bagi kerajaan, ia masih belum memuaskan hati mereka. Pembangunan perlu disumbat segera kepada penduduk Ijok.
Ijok kini ibarat sebuah negeri, ataupun negara. Pelbagai kementerian dan jabatan kerajaan dikerah turun padang oleh Kerajaan BN. Sama ada caranya betul atau salah, penduduk di DUN 11 Ijok terus menikmati pembangunan segera. Namun apakah semua ini akan terus dikecapi sebaik sahaja pilihanraya kecil berakhir nanti?
Bagaimana kawasan sekitar Ijok? Apakah kemisikinan tegar hanya berlaku di DUN Ijok? Bagaimana orang miskin di Sabak bernam sekarang ini? Di Hulu Selangor yang penuh dengan kawasan hutan? Nelayan papa di Tanjung Karang pula terus dilupakan MB?

Jangan tunggu sehingga rakyat miskin mendoakan pilihanraya kecil di tempat mereka, baru kerajaan mengerahkan segala apa yang ada untuk mempertahankan kemenangan.

No comments: