13.3.08

Alhamdulillah - Segala Pujian Bagi Mu Ya Allah

Alhamdulillah- Cepat saya ungkapkan setelah berita-berita kemenangan pilihan raya saya terima melalui sms. Ketika malam yang mendebarkan itu, saya sedang dalam perjalanan dari Parit ke Kuala Terengganu.

Sebaik selesai mengundi dan bertugas di Parit, saya bergegas untuk meraikan "kemenangan" di Terengganu cadangnya, tetapi ianya tidak berlaku.

Sebaliknya Allah mengurniakan kejayaan cukup manis di Kedah, Selangor, Perak dan Pulau Pinang. Paling manis bagi saya ialah Kedah, seterusnya di Perak dan akhirnya di Selangor.

Tahniah buat Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang terus memimpin bahtera Kelantan dalam mencari kehidupan damai abadi sebenar. Langkahmu akan sentiasa dituruti jutaan pejuang lain.



Tangisan inilah saya ibaratkan sebagai ikon gelombang rakyat pada 8 Mac lalu. Bagi saya ianya berpunca daripada gelombang air mata Tuan Guru.




Perjuangan ini perlu diteruskan dengan menginsafi kebenaran wahyu dan kepentingan rakyat- Allahu akbar.

No comments: