3.5.08

Kejam Budak Muda Umno Ini

Apabila saya membaca respon Khairy dalam entri sebelum ini, iaitu tulisan Puan Norlaila Othman yang saya ambil daripada Harakahdaily, saya terkejut sungguh apabila dia sanggup mengatakan sayang atau cintanya kepada ISA. Sukar saya mencari erti lain kalimah ISA itu selain Akta Rahsia Rasmi, yang maha zalim itu. Kut2 la dia maksudkan perkara lain. Tapi ternyata tidak. Sanggup rupanya budak muda ini mengatakan sayangnya dia terhadap akta zalim itu. Kezalimannya sangat jelas dan besar, baik daripada kaca mata Islam, Komunis, Sosialis, Nasionalis mahupun era jahiliyah Arab dahulu.

Patutnya, beliau berlapik ketika ingin mengulas ISA atau menolak seruan memakai 'badge' anti-ISA itu. Tambahan pula ketika berada di hadapan isteri tahanan sendiri. Langsung tiada simpati atau rasa bersalah. Kejam. Memang kejam menantu PM ini. Memang kejam orang muda yang perasan bakal pemimpin besar Umno ini. Ingatlah, kata-kata itu telah menimbulkan marah dan murka orang-orang soleh di bumi dan hamba Allah yang soleh di langit. Bahkan, sudah tentu menjadi bahan murka pemilik alam ini.

Khairy, ingatlah, politik berteras nafsu itu, jika tidak dikawal dengan naluri suci, akan menjahanamkan kamu sendiri. Kami tidak semudah itu untuk percaya kamu insaf selepas tersungkur pada PRU lepas. Nyata, telahan kami benar.

Buruknya manusia jika berjiwa bukan manusia

No comments: