24.5.08

Anggota Kelab Penyokong PAS Puchong Memeluk Islam

Berikut adalah tulisan Ketua Penerangan PAS Puchong. Tiada kata-kata selain alhamdulillah, dan syabas serta tahniah kepada Ust Yusof dan sahabat2 yang banyak mendampingi beliau. ++++++++++++++++++ Subjek: [paspuchong- net] SELAMAT DATANG - ARUN SBG SAUDARA BARU......


Salam....... ..

Syukur Ke hadrat Allah, pada Selasa jam 11.30 pagi tertulislah sejarah di mana Saudara Arun yang kini namanya Harun Bin Abdullah menerima Islam sebagai agama kepercayaannya. ...

Saya dan Abang Harun Nayan ke Bahagian Saudara Baru JAIS untuk mendaftarkan kemasukan Sdr Arun ke dalam Agama Islam. Selesai sahaja urusan.... terus saya mengajar beliau mengambil wudu' dan membersihkan diri....dan harap beliau akan memulakan kehidupan baru dengan sebagai Muslim yang sejati.

Saya akan mengambil peranan sebagai guru beliau setakat termampu bagi merialisasikan impian beliau untuk menjadi Muslim sebenar dan pendakwah.

Beliau juga akan menyertai PAS dalam masa terdekat tetapi akan kekal sebagai Pengerusi Kelab Penyokong PAS Puchong. Alhamdulillah beliau mempunyai hubungan yang baik dengan ramai pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat. Beliau pernah berceramah sepentas dengan Dr. Hassan Ali, Dr. Hatta Ramly, Dr. Lolo, Dr. Halimah, Dr. Mariah, Haji Anuar Tahir, Cik Aiman Atirah, Ronnie Liu, Nurul Izzah, Dr Xavier dan ramai lagi. 8 Jun ini beliau akan berceramah di Semenyih dengan Tuan Haji Mohd Sabu.

Saya sendiri tidak ada pilihan selain berusaha mengketengahkan beliau dengan kerjasama pimpinan PAS Pusat dan PAS kawasan-kawasan ... agar beliau terus memainkan peranan menjadi juru cakap PAS melalui Kelab Penyokong ini. Hakikatnya beliau bukan sahaja telah berceramah di Puchong... malah telah menjelajah ke banyak tempat termasuk akan berceramah dalam masa terdekat di Kelantan bersama Tuan Guru Dato' NIk Aziz NIk Mat.

Dari pemerhatian saya... bukan sahaja beliau mempunyai keazaman yang kuat untuk menerima perjuangan PAS... tetapi mempunyai cita-cita untuk membantu PAS menyampaikan risalah perjuangan ini di kalangan kaum India. Walaupun pelbagai kesukaran saya dan abang Harun Nayan terpaksa lalui dalam tempoh hampir 100 hari selepas pilihanraya ini untuk memastikan swing 80% kaum India di dalam pilihanraya lalu di DUN Sri Serdang dapat dikekalkan tetapi sesungguhnya dengan kehadiran saudara Harun @ Arun ini... tentu ia akan memberikan banyak kekuatan untuk mengekalkan momentum ini.

Hanya sokongan dari pimpinan PAS Kawasan dan ahli-ahli PAS yang sangat beliau harapkan. Atas dasar itu saya mengharapkan beberapa perancangan beliau akan sentiasa mendapat sokongan dan dokongan semua pihak. Saya sendiri telah memaklumkan tentang struktur Kelab Penyokong ini yang hampir lengkap dan sedia digerakkan dari masa ke semasa.

Melalui Kelab ini juga Sdr Arun@Harun dengan AJK telah menyewa sebuah bangunan di Puchong Intan dan telah menghabiskan RM 10,000 untuk deposit + 5 cek untuk pendahuluan sewa 5 bulan ( sebulan sewa RM1000.00 ). InsyaAllah, Pusat Khidmat DUN Sri Serdang juga akan beroperasi disini sebagai tanda sokongan kepada keikhlasan Sdr Arun@Harun dan rakan-rakan Jawatankuasa Kelab Penyokong PAS Puchong.

Mungkin sebahagian kita memandang remeh usaha ini..... tetapi ini juga adalah satu tanggungjawab dari segi perjuangan dan dakwah yang tidak boleh di pandang ringan oleh kita yang telah ditarbiyyahkan dengan sempuran di dalam sistem tarbiyyah PAS selama ini.

Akhirnya.... saya menyeru semua pihak di dalam PAS agar dapat sama-sama mendoakan agar Sdr Harun @ Arun sentiasa memperolehi kekuatan dan petunjuk dari Allah di dalam meneruskan misi beliau membantu perjuangan PAS ini. Pemergian beliau ke Kelantan pada 23 - 25 hb ini untuk mendapat restu dan doa dari Tuan Guru agar dapat memantapkan lagi keazaman dan semangat juang beliau, InsayAllah.


MOHD YUSOF ABDULLAH

No comments: