1.12.08

KEM HIJRI : ANJURAN SAIFULISLAM TRAINING & CONSULTANCY

Saya bersama tiga orang sahabat akan mengadakan satu kem khusus untuk remaja berusia antara 13 sehingga 19 tahun, lelaki dan wanita. Semua pembaca remaja dijemput menyertai kem ini, atau yang dewasa mencadangkan anak atau adik atau saudara masing-masing. Terima kasih juga jika para pembaca sudi menghebahkan kem ini.


Kekuatan kem ini adalah pada pengalaman dan pengetahuan yang dimiliki oleh ABU SAIF @ USTAZ HASRIZAL, pemilik Saifulislam.com dan dua sahabat saya yang lain, USTAZ HAJI IZHAM HASNI M. ISA DAN USTAZ MOHAMAD RIDZUAN KHALIN. Saya menjadi pelengkap, demi menjayakan kem tersebut. Sila baca seterusnya.


Untuk maklumat lanjut, mengenali fasilitator yang terbabit dan mendaftar sila hubungi Haji Izham di talian 013-3495555 atau secara online, sila klik di sini.




KEM HIJRI


Kem Hijrah Remaja Islam 1430H ini, adalah sebuah program bersifat residential, yang kami tawarkan khusus untuk anak-anak remaja berusia di antara 13 ke 19 tahun. Program ini menggabungkan segala unsur pembelajaran membabitkan kuliah, latihan dalam kumpulan, permainan interaktif, aktiviti outdoor, serta slot-slot bicara hati ke hati, bukan sekadar untuk menyampaikan mesej kepada peserta, malah untuk kami menyelami isi hati, berusaha memahami dan seterusnya berkongsi pandangan secara yang lebih eksklusif kepada peserta KEM HIJRI ini.


Idea Tasawwur (gambaran) Islam yang segar, dinamik, kontemporari dan praktikal, akan disampaikan kepada remaja dengan bahasa remaja, bersama harapan agar proses untuk menjiwai dan mengamalkan hasil KEM HIJRI ini akan lebih mudah dan sesuai dengan panca roba kehidupan mereka yang serba mencabar hari ini.


Kami juga menawarkan ruang untuk peserta-peserta berdialog dengan fasilitator yang berlatarkan pelbagai bidang pengajian yang syariatik juga saintifik untuk sumbangsaran perancangan pelajaran dan kerjaya mereka nanti.


Untuk maklumat lanjut, mengenali fasilitator yang terbabit dan mendaftar sila hubungi Haji Izham di talian 013-3495555 atau secara online, sila klik di sini.






Program bakal diadakan Insya Allah di Nur Bukit Unggul di Sepang. Cawangan terkini Nur Lembah Pangsun ini menawarkan persekitaran yang segar, selamat, bersama fasiliti perkhemahan yang sempurna. Layari halaman web Nur Bukit Unggul untuk keterangan lanjut mengenai lokasi pilihan kami ini.



3 hari 2 malam adalah umur anda atau anak remaja anda yang menjadi amanah kepada kami untuk berkongsi pengetahuan serta pengalaman, demi menyambut kedatangan 1 Muharram 1430H sebagai detik perubahan dengan penuh makna dan semangat untuk berjuang juga cemerlang.



KEM HIJRI INI akan mencakupi 6 Topik Dasar iaitu:


1. Meneroka rupa bentuk Islam (IPO Input Proses dan Output pada Iman, Islam dan Ihsan)

2. Muslim pada Aqidah, Ibadah dan Akhlaq, yang banyak menekankan aspek MENGAPA disusuli BAGAIMANA

3. Meneroka aplikasi konsep Syariatullah dan Sunnatullah untuk kecemerlangan holistik peserta

4. Pengurusan Emosi dan Cinta Remaja

5. Memulihkan Nilai Kekeluargaan dan Interaksi Sosial

6. Merancang Pembelajaran dan Kerjaya


Ketemu kami di Nur Bukit Unggul, Sepang….


Untuk mendaftar sila hubungi Haji Izham di talian 013-3495555 atau secara online, sila klik di sini.


4 comments:

Anonymous said...

Salam akhi, Dah ber 'EO' pulak sekarang ni ye.

Elbaritii said...

salam

"hendaklah hari ini lebih baik dari semalam" hehe

Hasrizal Abdul Jamil said...

Hebat-hebat. Bila nak provide beli produk HPA online?

Elbaritii said...

Salam

Tu le pasal. Teringin nak buat jualan online, tapi tak mahir lagi. Nantilah nak belajar dengan Abu Fatihah dulu. Blajor kat Yamani yer, lepaih ghaye.