30.12.08

PALESTIN MENANGIS, KITA MENJERIT










Saya terlalu letih mengutuk dan menghaprak pemimpin Arab. Selama lima tahun lebih bekerja sebagai penterjemah stesen berita Al-Jazeera, tiada lagi bahasa yang tidak saya gunakan untuk menyatakan rasa entah apa-apa saya terhadap kelemahan dan kebaculan pemimpin politik Arab, apabila sampai kepada tugasan berkenaan kezaliman Zionis Israel laknatullah terhadap muslimin Palestin. Paling saya kutuk ialah pemimpin PLO sendiri. Haprakssssssss


Tiada juga kata-kata yang mampu lagi saya ucapkan bagi menzahirkan rasa sedih dan simpati saya terhadap penduduk Palestin. Turun demo adalah kemuncak kata-kata saya.


Malaysia, beranikah Malaysia menggangyang Israel yang dibelai manja oleh negara yang menjadi negara paling besar didagangi oleh Malaysia?


Kita turun di hadapan Kedutaan AS adalah kerana kita tahu AS segala-galanya bagi Israel. Arab biarkan Israel kerana AS. Israel lanyak Arab kerana AS. AS mendiamkan diri kerana dia AS. Maka, memarahi AS bukanlah kerja gila atau kerja tidak berfaedah. Sebaliknya AS lah punca kebejatan dan kebiadaban Israel. Jika tidak percaya, kajilah sendiri.


Sahabat-sahabat, jika pintu intifadhah telah dibuka luas untuk ke Palestin, masuklah. Jika pintu itu belum terbuka kini, turunlah ke Kedutaan AS pagi ini, 11 pagi, 30 Disember 2008. Mereka menangis dengan kematian, kita sekadar menjerit dalam hidup...Ya Allah!


Serangan ini dilakukan berturut-turut selama tiga hari dan mungkin lebih lagi. Paling ramai terkorban sejak serangan dan perang pada tahun 1967. Lebih 310 orang telah terkorban. Majoritinya diyakini syahid.



No comments: