15.3.09

SELAMAT PAGI PEMINAT THE REDS

Salam untuk seluruh umat manusia. Semoga anda semua bahagia pada pagi Ahad ini. Pagi ini sepatutnya saya menulis satu artikel berkaitan muamalat, tetapi tertangguh dek kerana semangat bola menjelma seketika.

Tentu peminat bpl tahu apa yang berlaku malam tadi...

Bola adalah sukan nombor satu dunia. Hebatnya bolasepak adalah kerana ianya diramuani unsur-unsur sadis, drama, lakonan, penipuan, strategi dan kegagalan, selain unsur yang jelas, merebut kejuaraan. Itulah bola. Bukan peminat tidak akan merasai nikmat menonton bola adalah kerana mereka hanya melihat bola satu sukan bertarung kekuatan dan kelicikan.

Untuk kali pertama minggu bola saya cukup indah. Selepas the reds membelasah real madrid empat kosong, malam tadi kelab pelakon muda ronaldo dibelasah kelab pemain serba boleh gerrard empat satu.

Zul, harharharharharharhar...walaupun akhirnya the reds mungkin gagal memenangi liga perdana untuk kali pertama dalam 19 tahun, belasahan yang berlaku dalam minggu ini menjulang lagi nama baik the reds dan menjahanamkan rekod dua gergasi eropah, oleh gergasi paling hebat eropah.

Gerrard, pemain paling unggul era ini. Serba boleh dan boleh serba serbi, kecuali menangkap bola. Dia pandai menyekat bola, mencuri dari kaki lawan, menanduk kencang, menghantar tepat, melibas gol, mengambil sepakan percuma, menjaring gol dengan pelbagai cara termasuk mencipta gol untuk kawan. Cuma, dia tidak menjadi juara dunia, kerana kelembapan rooney dan lampard dalam team englandnya. Jika tidak, tentu dia akan dinobatkan...

Saya yakin, malam tadi, peminat mu yang menguasai seluruh kedai mamak, restoran dan studio sukan tv2 Malaysia tidur dengan penuh kecewa. Bangun pagi tadi, tak sanggup nak baca sms kawan2.

Ok, selamat bergembira peminat the reds.

No comments: