29.5.09

AGENDA-AGENDA DALAM PARTI?


1. Seronok juga melihat kebijaksanaan Harakah beragenda dalam pemilihan parti kali ini. Rupa-rupanya ia juga berjaya dikesan oleh kolumnis Malaysiakini, Fathi Aris Omar.

2. Jika minggu lepas Seminar Kepimpinan Ulama PAS tidak mendapat tempat menarik dari Harakahdaily, bagaimana pula Konvensyen Kelab Penyokong PAS pada hujung minggu ini?

3. Saya percaya, sesiapapun yang menguasai Harakah/Daily pasti akan mengambil kesempatan yang ada, untuk menyebarkan fahaman dan pendirian masing-masing kerana sukar bagi seorang wartawan itu untuk tidak berpihak.

4. Terdiam apabila Mursyidul Am tersilap merujuk nama seminar ketika ucapan perasmian beliau minggu lepas. Harap2 bukanlah Tuan Guru yang tersilap faham. Biarlah apa yang berlaku itu kerana salah "membrifing" beliau oleh pembantu. Malang juga, wartawan Harakah juga boleh tersilap!

5. Sudah lebih daripada dua kali saya mendengar nasihat tegas Presiden agar jangan dibiarkan wujudnya sebuah lagi parti Islam di Malaysia sepertimana banyaknya parti Islam di Turkey, Indonesia, Jordan, Kuwait, Algeria dan negara-negara Islam lain. Apakah mesej ini bagi menasihati pihak tertentu yang sedang beragenda? Sama ada agenda untuk menubuhkan parti lain atau agenda yang boleh menyebabkan terwujudnya parti Islam lain, saya tidak tahu.

No comments: