3.1.07

Pusat Asuhan Tunas Islam

Kullu aamin wa antum bikhair...

Saya tujukan kepada semua pembaca, semua ahli, dan anak-anak Pasti seluruh Puchong. Esok merupakan hari pertama persekolahan Pasti seluruh Selangor.

Tahniah kepada anak-anak semua, kerana telah memilih pusat didikan kanak-kanak yang menekankan soal agama/akhirat mengatasi segalanya. Lebih tepat, tahniah buat ibu-bapa yang yakin dengan Pasti dan perjuangannya.

Tidak lupa juga syabas kepada guru-guru yang sanggup berkorban untuk mendidik anak-anak orang lain ( di samping anak sendiri ) tentang agama. Ketika kanak-kanak lain berbicara tentang bulan, mereka dibicarakan soal hati, soal akhlak, soal iman, soal Islam, soal Allah, soal Nabi dan juga soal dunia yang dipinjamkan ini.

Siapakah yang lebih baik daripada orang yang mengajar agama kepada manusia? Sekali lagi syabas kepada semua yang terlibat dengan Pasti di seluruh Puchong. Tahniah buat Puchong Intan yang baru menapak dengan Pasti An-Nur mereka.

Bagi ahli-ahli yang belum bersedia menghantar anak-anak ke Pasti, jangan ragu lagi. Walaupun anda bercita-cita inginkan anak itu membesar sebagai doktor, peguam, guru bahasa Inggeris misalnya, Pasti dengan kurikulum dan ko-kurikulumnya tidak menjadi penghalang.

Kanak-kanak seusia pelajar Pasti belum terlambat lagi jika pada usia itu, tidak didedahkan dengan bahasa Inggeris dan akademik lain secara begitu tinggi dan padat, namun mereka akan berjalan tempang sekiranya terabai daripada pendidikan agama, walaupun pada tahap asas yang sangat mudah.

Moga Pasti terus gemilang.

No comments: