5.5.08

Saya Hanya Rakyat Biasa.

Assalamualaikum tuan-tuan.

Saya tidak tahu. Itu keputusan MB Selangor. Saya tidak pasti. Saya keliru. Saya hanya menyampaikan ceramah berdasarkan bahan yang pemimpin negeri bekalkan, ketika PRU yang lepas. Tiba-tiba MB kata penurunan cukai pintu masih dikaji.

Dia kata ekonomi belum kukuh. Eh, semasa saya sampaikan ceramah, saya tak sebut semua itu, kerana pemimpin tak sebut. Mana saya tahu ada syarat2nya.

Yang saya tahu, yang saya dimaklumkan, yang saya percaya, menang sahaja cukai akan turun. Bila, tak tahulah, tapi rakyat, tuan-tuan tentu nak cepatkan.

Mmmm payah2 sangat, tuan-tuan pergilah bertanya pemimpin negeri sekarang. Kenapa lambat sangat. Kedah yang hampir lingkup wal ghuyub pendapatan pun menyeronokkan pengundi, akan segala tindakan awal mereka.

Mmmm mungkin Selangor adalah negeri korporat. Tuan-tuan jangan tanya saya, saya hanya seorang rakyat yang sijil saya hanya setakat suis lampu rumah aje.

Maaf tuan-tuan, kita akhiri dengan tasbih kaffarah dan surah al-asr.

No comments: