21.7.08

PAS Temui Umno - Apa Isu Sebenarnya?


Setiap kali saya ada idea untuk menulis tentang pertemuan PAS-Umno, saya menemui idea baru yang menyebabkan hasrat saya tertangguh. Setiap kali mahu sahaja menulis tentang isu ini, saya membaca tulisan baru tentangnya, yang menyebabkan saya teragak-agak.

Oleh kerana saya sendiri kurang arif tentang apa yang berlaku, biarlah saya sekadar menjadi pembaca sahaja. Jika menulis, pasti jelas kelemahannya, kerana saya tidak yakin. Tambahan pula kebanyakan bacaan yang saya telaah di media dan laman web tentang isu ini, jelas ianya tidak disokong dengan fakta yang memuaskan hati dan minda pembaca. Apa lagi tulisan saya nanti.

Seolah-olah saya juga sedang menonton drama yang belum berakhir. Oleh itu, lebih baik saya tunggu episod terakhirnya, pada 17 Ogos nanti. Telur saya belum masak lagi.

Satu sahaja yang sentiasa saya pegang. Isu di sini bukan berkenaan PAS berusaha mencari cara dan kaedah demi mencapai maslahah terbaik untuk Islam dan perjuangan, isunya mencari dalil bahawa Umno benar-benar telah berubah dan bersedia memuliakan agama, jika berbincang dengan PAS. Itu saya belum ketemu lagi.

3 comments:

Muzdakir Muhlisin said...

My Dearest Friend

It is with trust and believes that I write to you despite we don’t know each other before, but I pray that God will make it possible for us to developing a good relationship toward our web. I am Zaki Muclision, a student of Gadjah Mada University in Indonesia. This post is likeable, and your blog is very interesting, I will add in my link list. If possible gives a last there on my blog, it is about Indonesian country, I hope you enjoy. My web address is www.dz4ki.blogspot.com. Thanks for your attention and cooperation.

Best regards,

Zaki Muclision

emi said...

adakah Umno benar-benar telah berubah dan bersedia memuliakan agama??

Elbaritii said...

Encil Emi, saya fikir perubahan selepas kekalahan adalah percubaan terdesak menyelamatkan diri.