1.5.09

MEMILIH PEMIMPIN PAS (2)

1. Saya tak fikir sekarang ini rakyat Malaysia ketagihkan pemimpin bertaraf dunia tetapi kontang rohani. Malaysia sudah ada Tun Mahathir dan terbukti tanpa kerohanian yang mantap, negara tidak dijamin selamat.

2. Saya yakin sebahagian besar rakyat Malaysia sudah tidak terkejut dengan penampilan hebat tokoh semasa PAS yang bersifat nasional dan internasional. Itu bukan kelebihan PAS kerana ianya boleh dilihat di mana-mana parti.

3. Saya mahukan tokoh seperti Tok Guru MB Kelantan yang faqih dalam ilmu agama, bersifat sederhana dan mesra semua manusia, diketengahkan dalam kepimpinan PAS. Walau bagaimana hebat sekalipun seseorang tokoh, akhirnya manusia akan tertarik kepada mereka yang ikhlas, berisi ilmu agama dan diterima oleh Allah Ta'ala. Kerja Allahlah yang akan menyatukan hati-hati manusia ini.

4. Kekalkan kelebihan kepemimpinan PAS ini di tengah masyarakat, dengan sekaligus, serentak itu menyusun kepemimpinan negara Malaysia.

5. Gandingan mantap semua jenis pemimpin amat diperlukan dalam parti, dan saya belum terbayang gandingan itu diketuai oleh tokoh yang jahil agama dan jauh daripada kerja-kerja dakwah dan tarbiah.

Wallahu a'lam.

No comments: