30.10.09

Bila Anai-Anai Terus Berparasit...

1. Tiga penyelesaian dirumuskan oleh PAS, dalam mesyuarat yang menyaksikan beberapa pemimpin keluar awal daripada peristiwa syura itu, pada Rabu 28 Oktober 2009, 8.30pm hingga kurang lebih 1.30am.

2. Siasatan di Selangor antara keputusan yang diambil. Ia memang panas tetapi ada nilai nilai humor juga, bagi sesetengah sahabat. Semalam sempat bersembang dengan seorang YDP. "Sekarang ni enta tahu, bila berjumpa saja dengan kawan-kawan, semuanya gelak, hehehe siasat-siasat." kata sahabat saya. Sudah menjadi bahan gelak ketawa agaknya.

3. Apabila saya mengaju soalan kemungkinan semua YDP akan dipanggil, dengan cepat sahabat saya memotong " Huh, panggil, panggil. Senang sikit nak dedah semuanya....memang lah puak ........." Topik kami seperti biasa, ke arah anai-anai jua akhirnya! "Puak-puak ni tak bijak sungguh." Antara buah akhir beliau.

4. Ya, seperti anai-anai menumpang istana yang terputus talinya, eh, silap. Itu layang-layang terputus talinya. Ini, terputus talian politiknya...!

5. Apa erti seribu seminar, jika anai-anai terus berparasit?

2 comments:

Anonymous said...

salam. istilah anai2 ni biasa ku dgr d dendangkan. biasa nya dari gol kunun2 mengaku ulama . jgn la d lebelkan org lain yg bukan spt kamu sbg anai2. kunun nya kamu je la yg suci pejuangan dlm PAS.

sila kaji sejarah... yg berpewatakan ulama itulah yg telah meninggalkan perjuangan PAS.

bgku yg layak d panggil ulama dlm PAS ni tok guru nik aziz.. re

Elbaritii said...

Salam...

Nak panggil lelaki kut perempuan, nak panggil perempuan kut lelaki...apa yek?

1. Saya ni kunun2 ulama lah? Hehehe, jadi kunun2 pun ok apa. Kalau tahap perompak, nak dapat kunun2 pun payah.

2. Bukan seperti saya? Akak awak ke yang awak maksudkan parasit tuh? Saya lelaki, dia perempuan.

3. Eh akak awak ahli PAS ke? Kira perjuangan dia tak suci la?

4. Owh, rupanya pakcik saya yang pernah undi PAS, dan patah balik tu ulama yek. Awak nak kenal dia?

5. Owh, maknanya, semua yang berperwatakan ulama dalam PAS dah masuk Umno kecuali Tok Guru Nik Aziz. Kalau begitu, baik kamu perjuangkan umno yang ramai ulama tuh! Ke mcm mana?

Hehehe...sekali sekala saya jawab bodo bodo kat blog sendiri, ok apa.

Terima kasih atas kunjungan anon. Lain kali buat nama sendiri, senang kita berhujah dengan fakta. Di sini atau emel.

Wassalam.