28.1.11

Sekali lagi Muhyidin merapu dalam hujahnya dan penipuan MC

Sekali lagi saya terdengar ucapan Muhyidin yang menggunakan hujah bersifat dangkal. Beliau dengan lantang menjerit kepada para pengundi Cina di Labis agar tidak mengundi PAS kerana kononnya parti Islam ini tidak layak untuk menang atau mentadbir DUN Tenang.

Apakah sandaran beliau? Butakah Muhyidin melihat kejayaan PAS di Kelantan dan Kedah? Kejayaan separa masak yang ditonjolkan di Perak, sebelum rampasan kuasa berlaku?

Jika hujah ini dihalakan kepada KITA, tiada siapa yang akan bising. Tapi halanya kepada PAS yang sangat dihormati kawan dan ditakuti BN, adalah hanya mencerminkan ceteknya idea beliau untuk meraih sokongan pengundi Tenang.

Mana tidaknya, untuk mendabik dada kemajuan dan pembangunan hasil tangan BN di Tenang, mustahil untuk dijaja. Tiada apa yang boleh dibanggakan.

Muhyidin, bertindaklah sebagai pemimpin yang berbernas idea dan berjauh pandangan.


MC

Sama ada apa yang saya baca hari ini betul atau tidak, secara umumnya saya amat tidak bersetuju petugas parti menggunakan MC "buat-buat" untuk digunakan sebagai bekalan dalam sebuah jihad politik yang suci.

Jika benar layak menerima MC dan digunakan untuk tidak hadir ke tempat kerja, alhamdulillah. Tetapi jangan kerana ingin memperjuangkan sebuah perjuangan suci, kita sanggup melakukan satu helah atau penipuan terhadap majikan yang memberi kita sumber rezeki dan kerja, "selepas Allah swt."

Mari kita berpegang kepada amaran Rasulullah saw bahawa baginda tidak mengakui umatnya bagi mereka yang melakukan penipuan.

Bagaimana pula gaji yang diterima untuk hari itu?

No comments: